Jaka naczepa typu firanka jest najlepsza?

Wśród kupujących naczepa półmega cieszy się dużą popularnością przede wszystkim dlatego, że jest rozwiązaniem uniwersalnym. Nie jest tak duża, jak naczepy mega, decydując się na skorzystanie z niej nie trzeba więc martwić się o to, że utknie gdzieś na trasie. Nie trzeba też wspomnianej trasy planować pod kątem pojawiających się na niej przeszkód takich, jak wiadukty.

W czasach, w których nikomu nie trzeba już odpowiadać na pytanie naczepa półmega co to jest, można zacząć zastanawiać się nad tym, na jaki jej rodzaj się zdecydować. Obecnie szczególnie dużą popularnością cieszą się naczepy firanki. Co zatem kryje ta nazwa?

Najważniejsze parametry

Naczepa Krone półmega firanka jest jednym z najpopularniejszych dziś typów naczep. Jej popularność wynika przede wszystkim z wszechstronności, jej zwolennicy zwracają jednak uwagę także na wytrzymałość naczepy oraz jej stosunkowo niewielką wagę.

Nazwa ma swoje źródło w metodzie wykorzystywanej do tego, aby dostać się do wnętrza naczepy tak podczas załadunku, jak i rozładunki. Tu zamontowana na prowadnicy plandeka przesuwa się, co jest sposobem zbliżonym do odsuwania i zasuwania firan.

Na jaką wielkość naczepy postawić?

Naczepa półmega wymiary należy sprawdzać każdorazowo, bo producenci stosują tu duże zróżnicowanie. Oczywiście, półmega to tylko jeden z wariantów, na jakie można się zdecydować. W sprzedaży dostępne są także naczepy w wersji standard, mulda, a także mega, a więc te, których wysokość osiąga trzy metry.

Bez względu na wersję, naczepy typu firanka mogą być ładowane nie tylko od góry i od boku. Zamontowane drzwi sprawiają, że możliwy jest także załadunek i rozładunek przeprowadzany od tyłu.